Readingweek - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu Readingweek - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu

Readingweek

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

16 November 2014 | Singapore, Singapore

Readingweek is begonnen. Veel lezen en leren dus! Laatste projecten zijn afgerond en gingen goed. Ik heb mijn debat voor evolutionaire psychologie gewonnen en de presentatie voor culturele psychologie ging ook goed.

Toch raar, dat semester is snel gegaan! En terwijl mijn lieve psychologie vriendinnen in Nederland een week vakantie hadden, zat ik al de projecten af te maken en ging ik naar mijn laatste colleges. Over een maand vlieg ik alweer naar huis!

Maar eerst: reizen. Indonesië en Australië staan op de planning. Helemaal alleen in m'n eentje, waah! Ik heb er veel zin in en kijk er zeker naar uit. Volgende week komen papa en mama. Wat fijn om ze na iets meer dan 3 maanden weer in het "echt" te zien. Beetje jammer dat ze midden in m'n tentamens komen, maar dat komt wel goed.

Maandag 24-11 heb in m'n eerste tentamens. Ja, tentamens, want het zijn er meteen 2. Culturele Psychologie en Psychologie van de Crisis Management. Vooral dat laatste vak is heel interessant. Het wordt gegeven door de hoofdpsycholoog van de politie eenheid hier in Singapore. Het vak heeft weinig met psychologie te maken, maar vooral met hoe men zich moet gedragen en kan handelen tijdens een crisis. Singapore heeft niet zo heel veel crisis meegemaakt, daar niet van. Maar, qua regels en voorbereiding, zijn ze de beste. Overal zijn regels voor. Mensen plakken geval kauwgom onder stoelen; ze maken een wet tegen het eten van kauwgom in het openbaar. Mensen spuiten teveel graffiti: ze maken een wet waarbij, als je gesnapt wordt tijdens het doen van graffiti: je zweepslagen krijgt. Ook voeren ze de doodstraf nog en ja, dus ook zweepslagen. Culturele psychologie is ook tof hoor, maar veel spreekt voor zich. Juist omdat er zoveel nieuw is aan Crisis Management, is het wel leuk!

Na de 24e heb ik 8 dagen vrij. Dat komt goed uit, want m'n ouders komen de 22e en die wil ik ook nog wat van Singapore laten zien! 2-12 heb ik een tentamen voor evolutionaire psychologie en 3-12 mijn laatste tentamen, conservatie psychologie.

Van de week hebben we een kerstpalm gekocht. Een kerstboom is rete duur en die zou het niet overleven aangezien er straks niemand in het appartement is voor 2/3 weken. En aan een (kerst)palm, hebben ze hierna ook nog wat! Het is best gek, ik ga helemaal niks van de Kerst hier meemaken, maar ben toch mee geweest met de spullen kopen en hem soort van optuigen. Het einde komt dus echt in zicht.

Gisteren ben ik met Magnus en Daniel naar Sentosa geweest. Josefin en Vilhelm waren ziek en konden helaas niet mee. Sentosa is het enige eiland van Singapore dat strand kent. De rest van Singapore staat vol met hoge flats en veel beton. Sentosa was fijn, het weer was niet spetterend, maar we hebben maar even regen gehad. Jammer dat we toen alleen in een kabelbaan zaten en dus helemaal verzopen waren. Het strand was niet druk, dat is altijd fijn! Ik ben mooi verbrand (ik had me echt ingesmeerd en het gekke is daarom ook dat alleen mijn gezicht en rug verbrand zijn..) dus heb veel afpersing gesmeerd. Ik heb geen tropenhuid, helaas.

Liefs,

Eef

  • 16 November 2014 - 16:03

    Jeannet:

    Hoi Eveline,

    Leuk om je zo te kunnen volgen ! Nog heel veel succes met je tentamens en plezier straks met reizen. Stoer hoor helemmaal in je eentje !

  • 16 November 2014 - 16:07

    Jeannet:

    Iets te snel op verzenden gedrukt :-). Wilde er nog onder schrijven groetjes Jeannet !

    ( Weet niet of je dan weet wie ik ben .... Daarom voor de zekerheid Jolanda's moeder )

  • 16 November 2014 - 18:56

    Amy:

    Lieve Eveline
    Weer fantastisch genoten van je verslag.
    Inderdaad vloog de tijd voor jou.
    Deze reis zal onvergetelijk worden voor jou.
    Natuurlijk alles op DVD gezet. Dat kan je dan later heerlijk terug kijken.
    En misschien mogen wij ook meekijken hahaha.
    O ja en Alma zit al helemaal uit te kijken naar jullie komst.
    Ik weet uit ervaring dat ze heel goed is in familiegatherings plannen.
    Daar weet Dennis over mee te praten.
    Te meer omdat de familie jouw vader en moeder ook al een beetje kennen van onze vakantie in 1980.
    Verder weer veel succes met de laatste dagen.
    Lieve groetjes van
    Tante Amy en Oom Jaspert.

  • 16 November 2014 - 21:27

    Koosje Vijlbrief:

    Lieve Eveline
    Het was weer een mooi verslag en fijn dat papa en mama komen.
    En toch nog een strand gezien en ja , je bent toch een blanda wat je huid betreft.
    Een mooie kerstpalm!!
    En succes met je laatste tentamens

  • 17 November 2014 - 06:09

    Eveline :

    Hi Jeannet, natuurlijk weet ik wie je bent! Wat tof dat je m'n reisverslagen leest :)
    Bedankt, ik ga zeker m'n best doen voor de tentamens!

    Hi Amy en Jaspert,
    Heb jullie al een berichtje gestuurd op Facebook, maar toch ook nog bedankt dat jullie lezen. Altijd leuk om te weten dat mensen thuis aan je denken!

    Haha ja he omie, m'n blanda huis wordt langzaam aan bruin hoor. Héél langzaam dan. Komt goed, ik ga ervan genieten met papa en mama!

    Liefs,

    Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 6134

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: