Het zit er bijna op.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu Het zit er bijna op.. - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu

Het zit er bijna op..

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

06 November 2014 | Singapore, Singapore

Je kan iemand niet helpen, die niet geholpen wil worden. Soms moet je loslaten, omdat je niet verder komt als de muur te hoog is en je niet langer kan springen. Niemand wil loslaten, niemand wil alleen zijn, maar soms is de weg eruit écht alleen de uitweg.

Ik ben nu 4 maanden weg en vooral de schoolperiode begint op z'n eind te lopen. Na de schoolperiode komt het reizen, waar ik ook heel veel zin in heb! Deze week was ik druk met het afmaken van projecten. Voor conservatie psychologie moest ik een blog maken over een conservatie onderwerp. Mijn onderwerp is plastic zakken in Singapore. Ze gebruiken en geven plastic zakken hier weg zonder dat je ervoor moet betalen.

Voor evolutionaire psychologie moet ik een debat doen, daar ben ik wel een beetje bang voor! Volgende week woensdag, denk aan me :) De poster voor culturele psychologie is af en onderweg naar de drukker.

Gisteren avond ben ik uit geweest. Iedereen die mij kent weet dat ik niet heel vaak uitga. Gisteren ging ik uit. Met Joanie, haar huisgenoten en Josefin was ook mee. Voor de vrouwen hadden ze een actie: 10/10. 10 drankjes, elke half uur een nieuwe. Ik denk dat we de 10 hebben gehaald en vannacht/ overdag heb ik die goed mogen voelen. Dit doe ik niet snel weer haha!

Vorige week zaterdag zijn we uit geweest voor Magnus zijn verjaardag. Naar Holland Village (bevat niks Hollands, althans niet zover ik kon zien) en dat was super tof! Voelde me de dag erna een stuk beter dan vandaag! Woensdag, was hij écht jarig en toen zijn we naar de Zweedse Kerk geweest. Oké, dat betekend dus 2 problemen. 1, iedereen is Zweeds. 2, het is een kerk. Aaah, ik ben nog nooit in een kerk geweest, tenminste, niet anders dan om te kijken en oe ah te zeggen dat het mooi is. Een echte kerk, Zweeds eten en ik zal niemand verstaan. Dat betekend dus: smile and wave. Het eten was goed, de mensen waren allemaal aardig en het was tof. Lang geleden dat ik aardappelen op heb, ik mis ze! Ja mam, zelfs de gekookte aardappelen.

Over 2 weken komen m'n ouders al! Dat betekend ook dat ik dan al tentamens heb, god wat gaat t snel. Wel fijn om papa en mama weer in het echt te zien in plaats van op het schermpje van mijn telefoon.

Van de week een appje gehad van Marloes, Stef en Char. Wanneer gaan we weer een keer high tea'en? Aangezien ik helemaal niks heb staan als ik terug ben (oké, ik wil heel heel graag weer paardrijden als ik terug ben!!) en we allemaal op 21-12 konden heb ik mijn eerste afspraak alweer staan! Vertelde het aan m'n huisgenoten. Zeggen ze: high tea? Wat zit er in die brownies dan?! Ik met m'n stomme kop, snapte der helemaal niks van. Maar high tea, ze dachten: Nederlanders. Jup, hashbrownies en spacecake. Dus meiden; dat jullie het weten haha!

Ik moet maar is gaan slapen. Nog 6 schooldagen, 4 tentamens en dan zit semester 1 erop. Het is snel gegaan, ik heb een hoop gezien en er is heel veel gebeurd.

Ik spreek jullie snel weer!
Liefs,

Eef

  • 06 November 2014 - 17:22

    Jessica:

    Hoi Evi, jeetje wat gaat het snel voorbij he....4 maanden.
    Ik zal zeker woensdag aan je denken.

    Heel veel succes met de laatste loodjes en heul veul plezier met paps en mams.

    Dikke kus

  • 07 November 2014 - 00:57

    Amy Benjaminsz:

    Mooi weer jouw verhaal gelezen. Wat is de tijd omgevlogen.
    Alma in Jakarta vroeg zich af of je nog naar Indonesië gaat, na Singapore.
    Zo op naar de laatste dagen.
    Lieve groetjes van
    Amy en Jaspert

  • 13 November 2014 - 04:45

    Eveline :

    Thanks Jes, gaat zeker lukken!

    Hi tante Amy, jazeker ik ga nog naar Indonesië. Heb Alma een mailtje gestuurd, zou het leuk vinden om haar te ontmoeten.

    Groetjes en liefs,
    Eveline

  • 15 November 2014 - 16:42

    Amy Benjaminsz:

    Fijn dat je Alma nog heb geschreven, want van haar heb ik gehoord, dat jij met je ouders pas in December naar Indonesië gaat. Zij kijkt er al naar uit, en wil met sommige familieleden toch een gathering organiseren. Want dat kan ze goed. Bij ons heeft ze dat ook gedaan en voor Dennis met zijn schoonvader ook. Heel gezellig altijd. Want families in Indonesië zijn nogal hecht.
    Fijne laatste dagen en tot ziens weer.
    Lieve groetjes van
    Tante Amy en Oom Jaspert

  • 16 November 2014 - 15:04

    Eveline :

    Hi Amy & Jaspert!

    Papa en mama gaan niet naar Indonesië, maar ze komen mij wel opzoeken in Singapore!
    Ze hebben niet zo lang vakantie. Alma had me verteld over de gathering, lijkt me inderdaad heel speciaal en ik kijk er naar uit.

    Liefs,

    Eveline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 6126

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: