Verjaardag en Bintan! - Reisverslag uit Pulau Bintan, Indonesië van Eveline - WaarBenJij.nu Verjaardag en Bintan! - Reisverslag uit Pulau Bintan, Indonesië van Eveline - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Bintan!

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

19 Oktober 2014 | Indonesië, Pulau Bintan

Hallo allemaal!

Het is weer geleden. In schooltermen: 1 midterm, 2 quizes verder. In overige (echte) levens termen: 1 verjaardag en 1 weekend naar Bintan, Indonesië verder.

Mijn verjaardag! Heel raar om het in een ander land te vieren, zonder alle vertrouwde mensen van thuis. Wel heel tof, daar niet van! Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de felicitatie, door het tijdsverschil heb ik me nog nooit zo lang jarig gevoeld! Overdag naar school en 's avonds uit eten geweest (pizza, heeeerlijk!) en daarna uit. We zijn naar Ku De Ta geweest, de bar bovenop de Marina Bay Sands. Dat is een bizar hotel met een zwembad op het dak. Het klinkt opzich niet heel imposant, maar als je het hotel ziet, snap je wat ik bedoel. Bovenop het hotel, is een boot vormig zwembad. De bar is het aan het eind van zwembad, op 200 meter hoogte (ja het zwembad is dus ook op die hoogte..) Was een fijne verjaardag, met m'n lieve huisgenootjes.

Terug naar studie gerelateerde zaken. Had op mijn verjaardag een quiz, over video's. Voor het vak evolutionaire psychologie moet ik video's kijken en per 1 video's krijgen we 20 vragen. Opzich prima te doen dus! Midterm voor crisis psychologie is ook goed gegaan, 32 van de 40 vragen goed. Boven gemiddeld gescoord: dus gehaald. School gaat goed dus! Volgende week voor conservatie psychologie naar de dierentuin. Hoe tof!!

Momenteel typ ik dit op mijn telefoon, in Bintan. Bintan is een van de eilanden van Indonesië en het is maar een uur met de ferry vanaf Singapore. Het heeft stranden, iets wat Singapore totaal mist.Ze hebben wel een eiland, Sentosa, met stranden, maar voor de rest is het veel asfalt en beton.. En ik ga naar Indonesië en dat is ook heel tof! Naar het land waar mijn oma's vandaan komen. Oké, waarschijnlijk zijn ze beiden nooit op Bintan geweest, maar toch mooi om dat land te zien. Hoop er nog veel meer van te mogen zien binnenkort!

Donderdagavond hebben we de ferry naar Bintan genomen. Bij ons resort aangekomen, zag het er prima uit. Vrijdag hebben we op het strand gelegen en 's avonds ergens op een pier gegeten. Prima dagje! Zaterdag morgen zijn we gaan snorkelen op het White Sand Island en het was de bedoeling om daarna op dit eiland te blijven. Maar het begon te onweren op Bintan. Het was maar 10 minuten met de boot terug en we vonden het verstandiger om terug te gaan.

Terug op Bintan onweerde/stormde het de rest van de dag. Niet zonnen dus maar: massages! Wat was dat fijn zeg =) 's avonds op een hele bijzondere plek Italiaans gegeten. De receptie van het hotel had wel een goed Italiaans restaurant. Na 20 minuten in de taxi gezeten te hebben, namen we een afslag de complete duisternis is. Na 200 m stond er een soort huisje en brandde er licht. De pizza's waren prima en tof dat de hagedissen en ratten ons gezelschap hielden.. De man van het restaurant had een luchtbuks voor de ratten, geruststellende gedachte haha! Daarna hebben we getafelvoetbalt en gepoold. Ik kan dus echt niet poolen, tafelvoetbal moet nog wel lukken, maar poolen.. Gisteren dus met Josefin en Magnus het laatste potje gewonnen, waarbij ik de eer had om de laatste 2 erin te stoten! Prima gedaan, voor iemand die 0 pool ervaring heeft, al zeg ik t zelf haha.

Vandaag hebben we nog even in de zon gelegen en om 13:00 uur hadden we een taxi naar de ferry terminal. Taxi chauffeur heeft meer in het midden van de weg gereden dan op de juiste weghelft, maar dat doen ze hier allemaal dus ik denk dat het hoort! Nu zitten we in de veerboot terug naar Singapore. Mijn eerste kennismaking met Indonesië was een mooi en bijzondere ervaring. Hoop er nog vaak terug te mogen komen!

Volgende week is er weer een feestdag, ze hebben hier een hoop nationale feestdagen! Woensdag ben ik dus vrij. Vrijdag naar de dierentuin en de rest van de week gewoon colleges en werkgroepen. Hoop jullie weer een beetje bijgepraat te hebben en dat jullie het leuk vonden om te lezen.

Liefs,

Eef

  • 19 Oktober 2014 - 16:03

    Amy Benjaminsz:

    Zo'n verjaardag zal je nooit vergeten.
    Gezellig geschreven weer. Gewoon meegeleefd.
    Lieve groetjes
    Amy en Jaspert

  • 20 Oktober 2014 - 07:22

    Jessica:

    Hey Evi, wat een leuke verhalen schrijf je toch. Zo krijgen we echt even mee hoe je het daar allemaal beleeft. En ....stil zitten doe je niet, dus verhalen genoeg. Zelf ben ik 3 dagen in Singepore geweest dus kan me een beetje voorstellen bij bepaalde plekjes hoe het is.
    Super dat je studie ook zo goed gaat, want daarom ben je toch gegaan.
    Geniet nog maar verder van deze bijzondere ervaring.

    Dikke kussss en ik kijk weer uit naar je volgende verslag. xxx


  • 21 Oktober 2014 - 08:07

    Eveline :

    Hi Amy en Jaspert, bedankt leuk dat jullie zo meeleven!

    Hi jes, inderdaad ben vaak druk! Tof, wist niet dat je ooit in Singapore was geweest!

    Liefs,

    Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Pulau Bintan

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6148

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: