Dag Singapore, tot ziens! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu Dag Singapore, tot ziens! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu

Dag Singapore, tot ziens!

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

04 December 2014 | Singapore, Singapore

Emotionele achtbaan. Ik ging naar Singapore, zonder iemand te kennen. Ik liet alles achter en dat was doodeng. Maar lang niet zo eng als het verlaten van Singapore. Ik ga nu weg, maar ik heb weer van alles om achter te laten. Ik ben heel dankbaar dat ik deze mooie ervaring heb kunnen doen en ik zou het voor geen goud willen missen.

Vliegtuig donderdagen! Vandaag vlieg ik naar Bali, volgende week donderdag vlieg ik naar Sydney en de donderdag daarna vlieg ik naar HUIS!!

Het is vakantie! Tentamens zijn over en eigenlijk allemaal best wel goed gegaan. Ik vond het lastig om te weten wat ik precies moest leren en ook vooral; hoe ik moest leren. Maar het allemaal over. 14 weken had aan de bak, voor 4 verschillende vakken. Ik lig nu nog in bed, het is donderdag 4-12. Wat is de tijd snel gegaan zeg. Onbekenden werden huisgenoten en zelf vrienden. Vanochtend om 06:15 heb ik ze gedag gezegd. Geen afscheid, want; afscheid nemen bestaat niet, toch!

Het is even geleden dat ik wat heb gepost. Er is een gebeurd gebeurd in de tussentijd. Mijn ouders zijn langs geweest, waar ik heel blij en dankbaar voor ben. Ik had ze gemist en ze was heel fijn om ze een stukje van de wereld te kunnen laten zien, die zij nog niet eerder hadden gezien! We hebben ouderwets heerlijk gegeten, veel gedaan en veel gezien.

Gisteren ben ik met een aantal van mijn huisgenoten uit eten geweest, om mijn tijd hier in Singapore af te sluiten. Het was heel gezellig en ik ben ze dankbaar dat ik bij ze mocht wonen. Het is hier prachtig en de sfeer onderling zorgt voor een gevoel van thuis ver van huis. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen hoe zij hier een heel jaar moeten doorbrengen, want ik vind het na 1 semester toch wel goed geweest.

Vanaf vandaag begint het reizen. Fred en Gotama hebben geregeld dat ik bij de familie op Bali kan blijven voor een week. Wat kijk ik daar naar uit zeg!! Ik heb zoveel mooie dingen over de mensen en het eiland gehoord, dat ik niet kan wachten om het met mijn eigen ogen te zien. Volgende week donderdag vlieg ik naar Sydney. Ik wilde heel graag naar Australië, omdat het vanaf hier niet al te ver is en de kans dat ik hier in de buurt binnenkort terug kom klein is, aangezien ik weinig tot geen geld over heb straks. Als afsluiter eindig ik mijn reis in Jakarta, waar ik op familie bezoek ga. Ook daar kijk ik zeker naar uit, maar dat kan ook niet anders.

Iedereen die ik spreek, doet ontzettend z'n best om te laten blijken dat ik welkom ben. Dit is mijn laatste blog vanuit Singapore, misschien wel de laatste blog van de hele reis. Ik wil iedereen bedanken die met me heeft meegeleefd en ik hoop jullie snel allemaal weer te zien als ik terug ben. Maar voor nu; laat het reizen beginnen!

Liefs,

Eef

  • 04 December 2014 - 07:01

    Jeannet:

    Hoi Eveline,

    Wat leuk weer een blog, leuk om te lezen hoe het met je gaat. Goede vluchten deze donderdag en volgende week donderdag en geniet van alles wat je nog gaat zien en meemaken ! Lieve groetjes Jeannet

  • 04 December 2014 - 07:14

    Jessica:

    Lieve Evi, wat is het inderdaad snel gegaan. Weet nog als de dag van gisteren dat ik je veel plezier ging toewensen en nu ben je 4 maanden verder. Ik heb in iedergeval genoten van je berichtjes.
    Geniet nog van deze laatste plekken die je aan gaat doen en hele veilige terugreis.
    Hopelijk tot gauw.
    Liefs xxx

  • 04 December 2014 - 15:20

    Amy Benjaminsz:

    Hallo Lieve Eveline,
    Bedankt voor jouw verslagen. Ik heb er van genoten. Verder wens ik jou een fijne vakantie in BALI, AUSTRLIE en Jakarta!! Je zal je ogen uitkijken naar al het nieuwe wat je tegenkom.
    Hier is het maar koud in Nederland, daarom ben ik jaloers op je vakantiereis naar het warme tropische Land. Een goede reis en Tot ziens.
    Groetjes van Tante Amy en Oom Jaspert


  • 04 December 2014 - 18:55

    Koosje Vijlbrief:

    Lieve Eef.
    Ja lieverd. Je hebt veel meegemaakt en geniet in Bali en geef ze de groeten van ons
    Daarna in Sydney en Jakarta
    Liefs en groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 6142

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: