Tijdsdruk - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu Tijdsdruk - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu

Tijdsdruk

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

27 Oktober 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal!

Het is maandag, dus een nieuwe schoolweek begint weer. Tijd begint te dringen. Veel projecten moeten binnenkort of af zijn of gepresenteerd worden. Tijdsdruk dus. En zoals altijd, doe ik de meeste dingen last minute. Sommige dingen veranderen nooit.

Over tijd gesproken, het is wintertijd he? Doen ze hier niet aan hoor. Aangezien ze het begrip winter ook niet kennen (studente uit mijn evolutionaire psychologie klas vertelde vorige week heel trots dat ze vorig jaar voor het eerst hagel had gezien. Het was helemaal wit, of ik het me kon voorstellen?! Niet dat het bleef liggen natuurlijk, 'kouder' dan 25 graden wordt het hier niet) doen ze dus ook niet aan wintertijd. Alle winkels verkopen wel winter kleding. Heel bijzonder, de enige reden om winterkleding te kopen, is als je Singapore verlaat om te reizen.

Het tijdsverschil met Nederland is nu 7 uur. Dat maakt communiceren met thuis lastiger, maar over dat ene uurtje komen we ook wel heen. Van de week veel gefacetimed/Skyped/Facebook bellen (ja dat kan, ik had geen idee) met vriendinnen. Stiekem mis ik iedereen wel een beetje en zou ik zo naar huis kunnen. Ook al heb ik het hier prima naar mijn zin, na 3 maanden komt het gevoel van de kleine dingen missen toch wel opdagen.

Maar, voordat ik naar huis ga heb ik nog grote plannen. Mijn intentie is om na de tentamens naar Australië te gaan. Het is redelijk dichtbij (oké, nog steeds 8 uur vliegen) en ik wil het heel graag zien. Tips zijn altijd welkom!

Schoolweek verliep goed, veel gelezen en ik ben voor bijna al mijn vakken weer bij. Voor conservatie psychologie ben ik naar de dierentuin geweest. Eerst een heel saai verkoop praatje aangehoord over hoe je mensen geïnteresseerd kan krijgen in conservatie. Niet door middel van saaie praatjes..

Daarna mochten we door de dierentuin lopen. We hebben op een olifant gezeten! Kan je het je voorstellen, dat Blijdorp ritjes op olifanten zou verzorgen? De partij voor de dieren zou flippen. Ik heb geen idee of de olifanten het leuk vonden, of of ze goed verzorgt werden, dus daar kan ik geen uitspraken over doen... Vrijdagavond zijn we naar Gone Girl geweest. Wat een bizarre film zeg!! Heel goed, moet je zeker heen gaan, mocht je hem nog niet gezien hebben.

De zon heeft zijn uitwerking op mijn haar, het word alsmaar lichter. Het probleem is alleen dat de bovenkant dus licht is en de onderkant donker. Zaterdag heeft Josefin mijn haar geverfd (uit zo'n pakje, in onze ini mini badkamer) en nu het is redelijk opgelicht. Laten we het erop houden dat het verschil minder zichtbaar is. Zaterdagavond heb ik met een aantal huisgenoten karaoke gedaan. Het was heel tof, beetje zoals Singstar vroeger!

Zondag was opnieuw een studeerdag. Eerst uitgeslapen en vervolgers aan de studie. Oh, 21-10 heb ik geprobeerd om de software van mijn iPhone bij te werken. Jammer genoeg was mijn telefoon het daar niet mee eens en schoot in veiligheidsmodus. Gelukkig had ik na recessweek een reservekopie gemaakt (oké, nee niet helemaal bewust. Ik had de foto's van mijn telefoon op m'n computer gezet en toen is er blijkbaar ook een reservekopie gemaakt...) maar ik ben dus wel alle informatie op mijn telefoon kwijt van 06-10 tot 21-10. Maar gelukkig ben ik niet alles kwijt! Maar weinig tot geen foto's deze keer dus. Hoop jullie zo weer bijgepraat te hebben :)

Liefs,
Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6139

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: