Thailand en meer! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Eveline - WaarBenJij.nu Thailand en meer! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Eveline - WaarBenJij.nu

Thailand en meer!

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

12 September 2014 | Thailand, Phuket

Wow, wat heb ik veel reacties op de blog gehad! Wat fijn/lief/tof dat iedereen zo met me meeleeft. Geeft me een fijn gevoel :)

Er is een hoop gebeurd! De laatste blog was op een woensdag, denk ik? De dag daarna zijn we naar Thailand gevlogen. Ik heb mijn colleges van donderdag en vrijdag geskipt. Maak je geen zorgen, alles wordt opgenomen en ik heb ze al netjes teruggekeken.

Het is maar 1.5 uur vliegen vanaf Singapore naar Phuket en ik was echt een beetje toe aan wat vakantie. Eenmaal aangekomen, moesten we door immigratie. Het spijt me, maar daar werken denk ik alleen maar heeeeeeeeeeeeele langzame mensen. We hebben langer in de rij gestaan bij de douane, dan dat we in het vliegtuig hebben gezeten. Heel bijzonder. Vervolgens met een taxi busje vanaf het vliegveld naar ons hotel gebracht. Josefin had een prachtig hotel gevonden, wat ook nog is spot goedkoop was! Daar wordt een arme student blij van.

's Avonds laat in een gepimpt busje (alle busjes zien eruit alsof ze ook kunnen vliegen, "hyper modern") dwars door Phuket gereden. We hadden een hotel aan Karon Beach, het Karona Resort & Spa. De kamers waren mega groot, met 2 tweepersoonsbedden per kamer. Mooie badkamer en airco: altijd fijn met die hitte! Spullen in de kamer gedropt en inmiddels hadden we wel veel honger. Hebben in de buurt ergens gegeten om 12 uur 's nachts en daarna nog wat drankjes gedaan. Lopend van het hotel naar het restaurant nog gezellig wat ratten tegengekomen.. Heel groot! Die had ik hier in Singapore nog niet gezien.

De volgende dag heerlijk op het strand gelegen. En natuurlijk verbrand als een malle. Ja mama, ik heb me goed ingesmeerd, ja mama ik ben maar 2 uur in de zon geweest. Balen, de zon is een stuk sterker hier! Au, wat deed dat pijn zeg. Een aloë vera massage gehad, dat kon mijn huid wel gebruiken! 's Avonds zijn we naar Patong geweest, hebben daar wat gegeten en gedronken. Zaterdag zijn we naar Coral Island geweest. Geprobeerd uit de zon te blijven. Daar konden we snorkelen en zijn we op zo'n bananenboot geweest. Met de boot weer terug en 's avonds heerlijke steaks op.

Ze geven je hier 4 op een rij bordspellen als je ergens wat gaat drinken. Ik ben er ontzettend slecht in. Iedereen had hele theorieën en ik deed gewoon maar wat. Ik denk ook dat ik geen één keer heb gewonnen. Zondag ochtend ging de wekker om 6 uur. We vlogen al om 09:20 uur terug naar Singapore, dus we moesten rond 8 uur op het vliegveld zijn. Geen ruimbagage, dus we moesten alleen onszelf inchecken. De stewardess gaf ons bonnentjes. Dacht ik. Het was dus gewoon mijn ticket. Mijn boardingpass was gedrukt op bonpapier en zag er uit als een bonnetje. Welkom bij Tiger Air.De rest van de dag heb ik besteed aan het terugkijken van colleges en in bed liggen. Thailand was helemaal top en ik heb zin om binnenkort met Tom weer te gaan!

Maandag begonnen de colleges weer. Of nouja, college. Ik heb maandag 1 college van culturele psychologie van 13:30-15:30 uur. Er zijn denk ik 3 andere niet Aziaten, dus ik val op. De professor kijkt me steeds medelevend aan omdat hij denkt dat ik er niks van snap en komt in de pauze steeds extra uitleg geven. Ik vind het aandoenlijk en durf hem niet te vertellen dat ik het meeste wat hij verteld al heb gehad en me eigenlijk verveel tijdens zijn colleges.. De rest van de dagen bestonden uit meer colleges en werkgroepen. Eigenlijk is er verder dus niet zoveel gebeurd.

Tenminste, vandaag is papa jarig! Hij is 50 geworden :) Ik heb gehoord met wie hij het allemaal gaat vieren en ze gaan lekker eten, dus dat komt vast wel goed. Ik hoop dat mijn cadeau vandaag binnenkomt, dan zou het helemaal perfect zijn! Momenteel probeer ik hem bezig te houden, zodat Mark en Tom de 4.5 m Abraham hoge pop in de tuin kunnen zetten. Het is gelukt, krijgt momenteel een appje vol verbazing. Dit was zojuist in de tuin gezet!! Weet ik pap, ik ben dan misschien wel ver weg, maar nooit zover dat je van me af bent.

Zo dat is toch weer meer informatie dan ik in eerste instantie had verwacht.. Ah, jullie kennen me: soms wat lang van stof =)

Liefs,

Eef

  • 12 September 2014 - 08:22

    Sanne:

    Hey Evie!

    Wat heerlijk om te lezen allemaal!! Je hebt nu al een super ervaring!! En de volgende keer gewoon maar tegen de leraar zeggen dat je je verveelt ;-)!! Jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je papa! Super dat dit allemaal bestaat he dan ben je misschien wel ver weg maar ook heel dichtbij! Dikke kus en knuffel Sanne

  • 12 September 2014 - 08:52

    Jacqueline:

    Wauw mooie foto's Eef!!! En van harte gefeliciteerd met je vader xx

  • 12 September 2014 - 11:59

    Dewi-jane:

    Hee lieve Eef, wat een mooie verhalen. Ben blij dat je je draai hebt gevonden. Veel liefs en ee denken aan je! Kus van mij en mama en Sylvana

  • 12 September 2014 - 12:44

    Erica:

    Leuk verslag weer Eef. Ik geniet er steeds weer van om het te lezen. Vooral doorgaan hiermee is erg leuk voor de thuisblijvers.
    En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader.

  • 12 September 2014 - 15:16

    Natasja:

    Lieve Eveline,

    Allereerst gefeliciteerd met je papa!
    Wat leuk om je verhalen te lezen, gelukkig heb je je draai gevonden. Hopelijk krijgen we nog veel meer van je avonturen te lezen.
    Heel veel succes en plezier nog!
    Groetjes uit Sluiskil

  • 12 September 2014 - 15:51

    Pa:

    Lieve Eef,

    De speciale M&M's, je kaart en Abraham allemaal gekregen. Maar mis je wel op mijn verjaardag en zeker omdat we vanavond lekker uit eten gaan. Onze gezamelijke hobby. Halen we wel in.

    Groetjes,

    Pa

  • 12 September 2014 - 16:58

    Marion:

    Hoi Eef,

    De felicitaties met je pa zijn al gestuurd! Wat heb je een boel etentjes in te halen als je terug komt! Wat een leuk reisverslag, echt heel fijn om te horen dat je het zo leuk hebt daar!
    Wel jammer dat we je verhaal over de douane etc niet live van je kunnen horen, in de deuropening met je jas nog aan, : )

    Dikke kus,
    Freek en Marion

  • 12 September 2014 - 17:11

    Wess:

    Van harte en ga zo door :)

  • 17 September 2014 - 08:53

    Eveline :

    Lieve allemaal,

    Wat een toffe berichtjes weer allemaal. Bedankt dat jullie zo trouw lezen!!

    Liefs,

    Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 6137

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: