De eerste maand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Eveline - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Door: Eveline

Blijf op de hoogte en volg Eveline

04 September 2014 | Singapore, Singapore

De eerste maand alweer.. Na veel vragen, toch maar besloten om een soort blog te beginnen!

Dinsdag 5 augustus ben ik vertrokken. Lieve familie en vriendinnen zwaaiden me uit. Wat heb ik staan janken. Ik ging iedereen, vooral Tom natuurlijk, zo missen. Het werd allemaal ineens heel eng en echt. De vlucht had veel turbulentie en ik zat naast kleffie en beffie, wat het niet veel beter maakte..

Aangekomen in Singapore werd ik opgehaald door iemand van het hostel, althans, ik moest 4 keer zeggen waar ik precies heen moest. Chauffeur vroeg vrolijk of hij hier links af moest slaan: eh, weet ik veel?!

Eenmaal in het hostel was het niet helemaal wat ik me ervan had voorgesteld. Oud, schimmel, kleine beestjes en redelijk vervallen. Ik zou ergens deze week een kamergenote krijgen, vertelde de mevrouw van het hostel. De volgende dag was de introductiedag op de Nanyang Technological University in Singapore (NTU dus). Hier heb ik een aantal lieve andere exchanges ontmoet, maar die woonde allemaal op campus. En aangezien ik toch wel een beetje op zoek was naar een nieuwe kamer, moest ik toch doorzoeken. Mijn hostel was op bijna 1.5 uur reizen van de universiteit en ik was er al snel achter dat ik hier niet ging blijven.

Ik ben maandag ochtend naar een ander hostel gaan kijken, ongeveer vergelijkbaar met het eerste hostel, maar ik hoefde maar 20 minuten met de bus naar de universiteit. Eerlijk gezegd had ik het wonen met andere studenten opgegeven want na veel reageren op kamers die te huur zouden zijn, waren ze vaak al bezet als ik reageerde. Dus ik deed een aanbetaling bij het hostel en ging terug om mijn spullen in te pakken.

Maar toen kwam ik terecht bij een oproep van Josefin. Een Zweeds meisje, die samen met 3 anderen woonde en ze zochten nog huisgenoten. Maandagavond naar het appartement gaan kijken. Wow, dat was even iets anders dan de hostels. Alles was gloednieuw, mega zwembad en jacuzzi, fitnessruimte en heel dichtbij de universiteit en de mensen leken opzich wel aardig. Het waren 4 Zweden, 1 meisje en 3 jongens die hier voor een heel jaar studeren. Daarnaast was nog iemand komen kijken naar de kamers, Rutger. Een Nederlandse jongen, wat fijn zeg!

Dinsdag ben ik bij hun gaan wonen, maar had inmiddels wel al 2 hostels betaald (niet erg intelligent..). Ik ben bij deze mensen blijven wonen en heb het ontzettend naar m'n zin! Heb inmiddels ook meer (psychologie) studenten ontmoet en zelfs een Nederlandse psychologie studente. We hebben 2 vakken samen en ze gewoon een heel lief meisje!

In de eerste week wilde ik naar huis, inmiddels heb ik mijn draai gevonden. Tom komt in september en daar heb ik veel zin in. Mis hem en alles thuis wel, maar zoals het nu gaat kan ik hier nog wel even vertoeven. Morgen ga ik met de Zweden naar Phuket (Thailand), lekker een lang weekend weg! Ik ga proberen om wat vaker te schrijven en zo kan ik ook wat foto's delen. Mochten er vragen zijn, hoor ik het graag.

Liefs,

Eef

  • 04 September 2014 - 07:55

    Pa:

    Hoi Eef,

    Leuk en eerlijk verhaal. Ben benieuwd naar het vervolg. Vanaf nu volg ik deze site.

    Groetjes,
    Pa

  • 04 September 2014 - 09:03

    Jacqueline:

    Hi Eef!!

    Ik zie het allemaal zo voor me, leuke foto's en superleuk om op deze manier je verhaal te lezen!!!

    Groetjes Jacqueline

  • 04 September 2014 - 09:30

    Esther:

    Hi Eef!
    Wat fijn dat je je draai hebt gevonden.
    Leuk om te kunnen lezen hoe het je vergaat!

    Warme groet, Esther

    Ps: Striddels is weer helemaal beter. We gaan langzaam opbouwen

  • 04 September 2014 - 10:35

    Amy Benjaminsz:

    Hallo lieve Eveline,
    Wat leuk dat wij met jouw belevenissen mee mogen genieten.
    Lieve groeten van Amy en Jaspert.

  • 04 September 2014 - 10:36

    Erica Van Der Veen:

    Leuk Eef dat je een verslag gaat bijhouden. Ik ben steeds benieuwd naar je wel en wee. Via Tom-oma komt het dan bij mij. Maar dit is leuker.
    Het ziet er allemaal goed uit. Kan me voorstellen dat je het in het begin moeilijk hebt gehad. Nu alleen nog maar naar voren en positief blijven.
    Ben nu al benieuwd naar het vervolg.....lieve groet erica

  • 04 September 2014 - 11:03

    Sanne:

    Hey Evie!!

    Wat fijn om te lezen dat je je draai nu wel kan vinden. Leuk ook al je ervaringen te lezen. De goede en de minder goede. Het zal af en toe best moeilijk zijn maar wat een ervaring ga jij mee naar huis nemen!!!
    Super benieuwd naar alles.

    Dikke kuz en knuffel Sanne

  • 04 September 2014 - 12:27

    Jessica:

    Hey Evi, geweldig om wat van je te horen. Het zal allemaal best wel moeilijk zijn geweest in begin maar het is ook niet zomaar een stap die je neemt. vind het keistoer van je. Kijk net als alle andere graag weer uit naar je volgende verslag.
    Geniet van alles, en voordat je het weet vlieg je Tom op het vliegveld weer om zijn hals.
    Dikke kus Jessica

  • 04 September 2014 - 16:59

    Emerance:

    Hi eefje,

    Wat leuk om te lezen zeg! Heel erg gaaf dat je dit doet! Heel veel liefs van ons allemaal! Xxx

  • 04 September 2014 - 21:25

    Eveline :

    Lieve allemaal,

    Super tof, wat een lieve reacties!
    Nu weet ik zeker dat ik meer ga schrijven =)
    Jullie horen snel weer van me.

    Liefs,

    Eef

  • 04 September 2014 - 22:26

    Patricia:

    Hey Eveline,

    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je nu een fijn plekje hebt gevonden met lieve mensen :-) Leuk om je te volgen!

    Groetjes, Patries

  • 06 September 2014 - 16:30

    Nellie:

    Leuk, dat verslag van jou, Erica Anneke en ik zitten aan de tafel na te genieten van jouw verhaal. Fijn dat je vrienden hebt gemaakt, wij dachten dat het jou wel zou lukken hoor! Tom kijkt uit naar het verblijf bij jou, jullie hebben het vast en zeker leuk. Wij gaan nu mosselen eten en zullen het glas op jou heffen!!. Liefs uit geleen A, E, N.F. Vdveen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Eveline

Nu in voor 4.5 maand in Singapore ga studeren, hoop ik jullie hiermee een beetje op de hoogte te kunnen houden van mijn reis! Liefs, Eef

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 6143

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Augustus 2014 - 18 December 2014

Minor in Singapore

11 December 2014 - 15 December 2014

Sydney

04 December 2014 - 11 December 2014

Bali

16 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Bintan Indonesië

26 September 2014 - 06 Oktober 2014

Recess

04 September 2014 - 07 September 2014

Weekend Phuket

Landen bezocht: